4.
4.1.Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstrániť.Kupujúci může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo se vada týká jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem na cenu zboží nebo závažnost vady.Predávajúci může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné ťažkosti.
4.2 Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla řádně užívat jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit . Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
Prodávající neodpovídá za vady zboží:
-
pokud je vadou zboží mechanické poškození zboží způsobené kupujícím (jako mechanické poškození skla, pouzdra, řemínku nebo náramku),
-
pokud vada zboží vznikla vnějšími vlivy, např. pádem nebo nárazem, vniknutím vody do elektrických častí
-
pokud vada zboží vznikla používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí intenzitou, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí zboží
-
pokud vada zboží vznikla neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o tovarak vada zboží vznikla zásahem do zboží k tomu neoprávněné osoby
5. Vyřízení reklamace nesmí trvat déle než 30 dní. Po uplynutí této lhůty má kupující ve smyslu § 52 odst. 3 zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění, stejná práva, jakoby šlo o vadu, kterou nelze odstrániť.
6. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
a) předáním opraveného zboží,
b) výměnou zboží za nový tovar
c) vrácením kupní ceny tovaru
d) odůvodněným zamítnutím reklamace tovaru.Ak spotřebitel uplatní reklamaci během prvních 12 měsíců, prodávající může reklamaci vybavit způsobem odůvodněno zamítnutí pouze na základě výsledku odborného posouzení.
Náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré náklady související s odborným posouzením snáší během prvních 12 měsíců od koupě výrobku vždy prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení a jejich úhradu nelze od spotřebitele vyžadovat.
Reklamace po 12 měsících od koupě
Pokud je reklamace uplatněna po uplynutí 12 měsíců od koupě výrobku, prodávající ji může vybavit způsobem odůvodněné zamítnutí i bez odborného posouzení. V tomto případě je však osoba, která reklamaci vybavila (prodávající, jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba), povinna poskytnout spotřebiteli informaci o tom, kam může výrobek poslat na odborné posouzení.
Odborné posouzení může vypracovat znalec, autorizovaná, oznámený nebo akreditovaná osoba, nebo určená osoba.
Pokud spotřebitel pošle takový výrobek na odborné posouzení a odborným posouzením prokáže, že výrobek má vadu, za kterou odpovídá prodávající, může reklamaci znovu uplatnit. Znovu uplatněnou reklamaci prodávající nemůže odmítnout, ale musí ji vybavit jiným způsobem, jako je odůvodněné zamítnutí, tedy předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku nebo vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku.
Náklady na odborné posouzení
Z hlediska nákladů, pokud spotřebitel zašle výrobek na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese vždy prodávající, tedy po celou dobu záruční doby bez ohledu na výsledek odborného posouzení.
Pokud je však výrobek zaslán na odborné posouzení jiné než určené osobě, tedy znalci nebo autorizované nebo akreditované osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady je prodávající povinen uhradit spotřebiteli pouze v případě, že odborné posouzení prokáže odpovědnost prodávajícího za reklamovanou vadu , a to ve lhůtě do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace.
Pokud se však odborným posouzením prokáže, že odpovědný za vady je spotřebitel, tak všechny náklady hradí spotřebitel sám.
Predávajúci je povinen, pokud reklamaci neuzná, zboží zaslat na vl astné náklady na odborné posúdenie.Ak dojde k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci.
7. Prodávající vydá kupujícímu o vyřízení reklamace písemné vyrozumění nejpozději do 30 dnů od data uplatnění reklamace, které mu bude zasláno na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce reklamovaného zboží nebo poštou v listinné podobě.
Orgán dozoru: Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát SOI pro Středočeský kraj Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 01.03.2020 a ruší předchozí znění VOP. Prodávající si vyhrazuje právo změnit VOP bez předchozího upozornění.